0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ett problem med AGM-batterier är dock att de kräver några tiondels volt högre laddspänning än normala blybatterier. Så om man använder ett sådant i en bil där laddningsregulatorn är avsedd för en annan batterityp, blir det aldrig fulladdat under normal körning hur mycket man än kör.AGM-batterier hör framför allt hemma i modärna bilar med start/stopp-automatik, där biltillverkaren från början har specat att ett sådant batteri ska användas.
http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/ctek-mxs-50-laddare.html
http://www.ctek.com/se/sv/chargers/Comfort%20Connect%20Cig%20Plug
Se till att köpa varianten med mjukare isolering på 12V kabeln, tror den heter Polar ? Min C-Tek laddare pallade inte isoleringen med -20 ute, den sprack så ledarna blottades
Tog och beställde den här varianten http://www.battericentrum.se/ctek-mxs-50-polar-12v
Är som sagt helt okunnig inom detta ämne men om jag har förstått det rätt så kan jag köpa följande prylar och sen underhållsladda batteriet via ciggutaget i bagagen Kollade och såg att jag hade ström till ciggutaget även när tändningen var avstängd Och med dessa tillbehös är det ingen risk att det blir kortis i hela bilen, bara att plugga in laddaren i uttaget och vips så laddas batteriet som om jag satte laddaren direkt på batteriet Bifogar en bild på batteriet oxå om det kan va till nån hjälp Vet inte varför men jag kan inte bifoga bilden när jag trycker på "Bilagor och andra tillval" här på forumet