Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LÃ¥g temperatur pÃ¥ luften till rummet; anledningar?  (läst 2384 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert X

  • Gäst
Robert X
Låg temperatur på luften till rummet; anledningar?
« skrivet: 08 januari 2006, 00:27:43 »
Har fått en FOMA 5500 installerad av en ventilationskille. Han var stressad och gjorde inga installeringstester/mätningar.

Efter ett tags missnöje kollade jag temperaturen på luften ut till rummet och den håller ca 25 grader, inte konstigt att det inte blir varmt.... Pumpen klarar inte att lyfta temperaturen i ett 30 kvm rum över 21 ens med mindre stöd av element. Fläkten går max nästan jämt...

Vad kan det bero av?
För lite köldmedia?
Stukade rör?
Annat jag missat

Utloggad Stina

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 141
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Låg temperatur på luften till rummet; anledningar?
« Svar #1 skrivet: 08 januari 2006, 10:36:05 »
Det kan bero pÃ¥ hur stort rum innedelen sitter i,det kan ocksÃ¥ bero pÃ¥ hur utblÃ¥set är riktat.Innedelen mäter ingÃ¥ende luft pÃ¥ överdelen.Om det blir sÃ¥ att utblÃ¥set av nÃ¥gon anledning virvlar uppÃ¥t mot insuget,sÃ¥ tror pumpen att det är varmt i rummet.En normal japansk kvalitetspump,rätt installerad klarar att värma en normalvilla ner till 10-15 minusgrader.Foma är ju ett lÃ¥gprisalternativ,kanske kan det vara en del av orsaken till dina problem.Hur som helst,kontakta installatören. 
Två kåkar,gammal stor med bergvärme,nyare med pellets och L/L.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!