0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eller en sån här:https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefontillbehor/horlurarheadset/belkin-caraudioconnectauxbluetoot/160974.9063/
Det kan gå att ha båda samtidigt om den ena presenterar sig som headset och den andra som musikadapter.
Skaffa en stereo med blåtand till lastbilen.
Jag köpte en sån för 29:- på Biltema. Den srömförsörjs med en IPhone sladd av äldre modell, så jag fick komplettera med en ciggkontakt med iPhone kontakt för ytterligare en femtiolapp. En bilstereo med blåtand brukar ju ha mikrofon så man kan prata i telefon via den.då pausar den ju musiken också under tiden man pratar...
Dum fråga kanske, men går nuvarande stereo på 12V, eller måste man skaffa nån specialmodell för 24V?
Tror det bara är att smäcka i vilken som helst, tror de löst omvandling innan stereon men får kolla upp det innan.Vet om flera som bytat stereo i lastbilen så de bör veta.Surt att chocka en ny stereo med 24v
Jag har två Scania "originalstereo" liggande, den ena, som egentligen är tillverkad av Grundig, är för 12 V medan den andra, tillverkad av Visteon (f d Fords elektronikfabrik i Portugal) är för 24 V. Så det är nog säkrast att börja med att dra ut din originalstereo och kolla vad som står på dess typskylt. Om anslutningen är något annat än vanliga ISO-kontakter finns det också anledning att dra öronen åt sig.