0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tycker det verkar normalt jag................
Det är inte bara så enkelt att din nya pump ger högre uteffekt och därför får svårt att balansera temp när det är litet värmebehov?
Det går inte flytta "innegivaren" så den hamnar bättre till?Eller skumma igen hålet i väggen så att det verkligen blir tätt.Har du mekanisk frånluftsventilation (Skapar undertryck i huset ivlket ökar kalluften som kommer in genom hålet i väggen) så ökar det problemen om innegivaren sitter när hålet i väggen om det inte är helt tätt.
Vid hemkomst hade den åter ändrat börvärdet till 20 grader trots att jag ställt in 18 med både timer och manuellt. Håller dock 21.2 grader, så det är ju bättre än de 3 graders diff jag hade. Drar 415 W vid 8 plusgrader ute.Vore fint om någon (Daikin?) kan bekräfta att styrningen är sådan att börvärdet ändras för att pumpen ska få gå.Frågan jag ställer mig är hur den kommer styra när man åker bort och ställer ner till under 15 grader, hur låg temp kan den hålla? Det verkar ju inte bara vara att pumpen inte ska stoppa utan tidigare inlägg säger att den generellt ligger 3 grader över inställt börvärde.