Hej, jag har ett suterränghus där halva nedre delen(källaren) är under mark. Rummen som främst ska värmas är tv-rummet där jag tänkt placera inomhusdelen samt sovrummen. Ett plus om värmen sprider sig till källaren mot tvättstugan.
Jag hoppas att värmen även tar sig upp lätt för trappen vilket det borde göra då det är en relativt öppen planlösning på övre plan.
Jag behöver hjälp med placeringen av båda delarna. Det finns två ställen på utsidan av huset där utomhusdelen kan fästas vilket ni ser på bilden och jag funderar på om det är någon nackdel att ha den vid uteplatsen precis vid bordet förutom att den tar upp plats samt att ha den på utsidan av sovrummet. Grannarna har sina placerade på plats 2 men dem har heller inte möjlighet att placera den vid plats 1 pga att de inte har slagit ut vägg på nedervåningen. Det är knepigt att installera ovanför fönstren för att det endast är 32 cm upp till taket från fönstrets glas. En granne har fäst sin inomhusdel på en planka 8 cm ned över glaset vilket kanske är bäst placering men inte snyggast. Är tacksam för alla idéer. Hur skulle ni gjort?