Hej allihop. Jag är inne på att köp en ny luft/luft pump till mitt hus och är då inne på DAIKIN SIESTA M3 just för att den har tre iinnedelar. Vi har alltid haft problem med att det drar väldigt kallt från källaren på vintern som det är helt öppet till och upp i vardagsrummet, jag har haft lite ful lösningar på det men är nu inne på att värma upp den med en pump. Samtidigt hade det varit fint om man kunde värma upp övervåning lite bättre än vad den nuvarande pumpen klarat av. Så med tre innedelar får jag en på varje våning vilket låter rätt trevligt.
Huset är konstigt byggt med inte så öppen planlösning, det är rätt avlångt också. Isoleringen är helt ok men hade antagligen inte skadat med lite mer.
Källaren är oisolerad och inte dränerad på länge så jag är lite nervös att man ökar fuktvandingen pm jag börjar värma upp. Dock har det varit varmt där förr innan elen blev för dyr för golvvärmen. Huset är på drygt 250kvm men det är rätt avlångt så jag räknar inte med att pumpen ska värma mer än 250kvm.
Så vad tror ni? Skulle detta fungera eller skajag sslita källaren och köpa två stycken pumpar och fördela uppe och nere?
huset ligger i Falkenbergs kommun förövrigt och har direktverkande el och kamin.