0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ikea lär stå för blandaren och rörisen får betalt för att byta blandare.
Fast frågan var, vem ringer han?
Vet inte hur mkt bullshit vi håller på med då ? särskilt som alla kunder efterfrågar säkervatten vilket gör att vi måste utb varje montör för 5 lax per st allt ex moms såklart.
Om kranen börjar läcka, vem ringer du då, IKEA eller Rörmokaren?
IKEA såklart, han måste ju först avtala med dom att dom skall stå för rörkrökarens arbetskostnad för att ta loss kranen så att den kan skickas till dom för garantikontroll. (ja, jag vet att det nu kommer följdfrågor )
Fast, hur många Ikeablandare säljs det inte? Som sagt, skulle det vara skit så skulle dom aldrig kunna sälja dom och det skulle vara mer skriverier om hur otroligt dåliga dom är.Jag sa även rätt ut också, "det är väl för ni vill sälja era fina produkter *pekar mot blandarna*" men så var det så klart inte alls...Säkervatten vet jag inte ens vad det är, jag vill bara ha blandaren monterad i min gamla nymålade tvättstuga från 70 talet..
Så här står det på säkert vattens hemsida:"Om du som kund köper eget material utan att först samråda med VVS-firman är det bra att först kontrollera så att det finns en monteringsanvisning med produkten, självklart gärna med en Säker Vatten-märkning. Om det inte finns en svensk monteringsanvisning till produkten kan företaget neka arbetet, men om de anser att det går att göra en installation enligt branschregler Säker Vatteninstallation kan de göra denna men ska dokumentera, på ex intyget att beställaren tillhandahållit materialet.Tänk på att materialet skall vara anspassat efter de standarder och krav som vi har i Sverige, med tanke på riskerna för legionella, brännskador och blyförgiftning. Konsultera det auktoriserade VVS-företaget!"(Jo, det finns bruksanvisning till Ikea blandaren)