0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Klart, slog till säkerhetsbrytaren idag, alla faser låg rätt så det blev ett grönt sken. Sveriges nationaldag är perfekt, nu finns det en anledning att fira lite extra varje nationaldag framöver. Nja, nu ska jag lära mig hur den fungerar! Att ställa in varmvattentemperaturen på en Thermia är busenkelt, ja hela upplägget är logiskare och enklare att förstå. Bonusdottern har en Thermia och dom hade ingen värmepumpsvana tidigare så jag visade hur den fungerar och det gick på ett par minuter. Jag har stått och letat i minst 40 minuter på Niben och jag lyckas inte hitta vart man ändrar vattentemperaturen, förutom ekonomi, normal och lyx. Får nog leta i instruktionsboken!En annan sak är att jag inte ser lika tydligt vad kompressorn gör, står den still eller tillverkar den varmvatten eller husvärme. Tillsatsen var på i ca en halvtimme och det upptäckte jag på logger2020, 5kw , så tillsatsen har jag lyckats spärra iallafall. Kanske bara är ovanan så det kommer nog bli kanon med Niben också.Klart är det ju egentligen inte, nu ska jag isolera alla rör förutom kollektorrören för det är redan gjort, det blev inte supersnyggt men med lite färg kanske man kan lura ögat lite.Den största bedriften idag är att jag lyckades få in bergvärmepumpens separata elmätare på logger2020. Tantaloan tyckte vi skulle ha en glasdörr till pannrummet, först trodde jag hon skämtade men hon tycker det är snyggt, undra om hon inte är liiite värmepumpsskadad!!
Så snyggt och rent o fint Råttan! men var är glasdörren? Fint ljusinsläpp ovanifrån, är det inget tak där?
Snyggt jobbat! Ring inte mig när acktanken i hörnet behöver bytas. Eller, det kanske var en VVB...