0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag kom in i pannrummet (numera VP-rum) så gick bara TS, inte kompressorn och VV-tempen var typ 58 grader. Sedan fortsatte det så till 65 grader då han slog ner allt. Efter ytterligare en stund (oklart hur länge men det var inte mer än ett antal minuter) så startade kompressorn och fortsatte med värmeproduktion.
Att det var en legionellahöjning insåg jag också. MEN jag trodde inte den alltid slog av kompressorn. Att den gjort det förut visste jag, det hade jag sett. Men jag har nog inte fattat att den ALLTID slår av kompressorn för de sista graderna på legionella skyddet. Men nu när du säger det så är det tämligen klart.I ärlighetens namn inser väl jag att detta inte var något FEL. DÄREMOT kan jag störa mig på en sådan manöver när det faktiskt är kallt ute och all kräm borde ligga på att värma huset. Men så smart kan man inte begära att en värmepump ska vara.
Jo, jo det där är helt sant. Jag blev bara störd men när man tänker efter så är ju inget av det inträffade konstigt.Poff! Case closed!