0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Hej,Har blivit rekommenderad en GSi-12 framför en Nibe 1255-12 inverter. Men när jag läser denna tråden blir jag ju vettskrämd! Verkar vara makalöst med problem med vv-mängd, vv-temp och lufttryck. Jag kan lite om pumpar och har inte planerat att behöva bli någon expert heller. Lägger en herrans massa pengar på pump och välrenommerad stor installatörsfirma, inte fasiken vill jag behöva posta frågor i pump-forum stup i kvarten i framtiden för att maskinen krånglar... Efter installation vill jag liksom inte behöva bry mig, jag vill att min maskin ska fungera - är det för mycket begärt när man lagt 100 000 kr drygt för ett system samt installation? Ni som är ägare till en GSi-12, hur går den egentligen? Tuffar den på eller är problemen återkommande? Ångrar ni att ni köpte en GSi, och i så fall vilken skulle ni annars hellre ha köpt? Hade ni tom valt bort en inverter och haft on/off för att slippa krångel?
Har en GSi-12, Innan fyllning av badkar körs den i Komfortläge (höjd till högsta inställningar i Komfort-programmet 65 gr stopptemp på VV). Maxtid VV är 70 min.Dock slutar den allra oftast VV-tillverkningen "redan" vid 60 gr. När den avslutat VV-tillv. byts även börvärdet från (65) till (60).Har provat olika inställningar på laddpumpen vid VV-tilkv, senast med 100%. Även provat sänkning av lägsta rps vid VV. Hur beter sig era?Undrar om det är en egenskap eller någon inställning, mjukvarufråga. Luftning är gjord, automatluftare har funnits sedan nyinstallation, allt annat fungerar prima.MvhMartin