Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Officiell tråd CTC GSi-12  (läst 36915 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Henkadj

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Officiell tråd CTC GSi-12
« Svar #90 skrivet: 07 september 2019, 21:09:35 »
Hej,
Har blivit rekommenderad en GSi-12 framför en Nibe 1255-12 inverter. Men när jag läser denna tråden blir jag ju vettskrämd! Verkar vara makalöst med problem med vv-mängd, vv-temp och lufttryck. Jag kan lite om pumpar och har inte planerat att behöva bli någon expert heller. Lägger en herrans massa pengar på pump och välrenommerad stor installatörsfirma, inte fasiken vill jag behöva posta frågor i pump-forum stup i kvarten i framtiden för att maskinen krånglar... Efter installation vill jag liksom inte behöva bry mig, jag vill att min maskin ska fungera - är det för mycket begärt när man lagt 100 000 kr drygt för ett system samt installation? Ni som är ägare till en GSi-12, hur går den egentligen? Tuffar den på eller är problemen återkommande? Ångrar ni att ni köpte en GSi, och i så fall vilken skulle ni annars hellre ha köpt? Hade ni tom valt bort en inverter och haft on/off för att slippa krångel?

Utloggad bfpne

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Officiell tråd CTC GSi-12
« Svar #91 skrivet: 10 oktober 2019, 00:05:18 »
Sent svar. Blev det Nibe eller CTC?

Jag har tyvärr inte någon erfarenhet av andra värmepumpar vad gäller varmvatten, men vi har vår GSi 12 ställd på normal, vilket har funkat bra. Vi är två vuxna och två småbarn i familjen. Jag tycker om att duscha varmt och länge och tycker absolut att vattnet räcker.

I övrigt hade vi en massa larm en period. Några givare byttes och allt har funkat sedan dess.

Förutom givarna som bytts skulle jag säga att den tuffar på. Jag ångrar absolut inte att vi köpte en CTC GSi 12.

Hej,
Har blivit rekommenderad en GSi-12 framför en Nibe 1255-12 inverter. Men när jag läser denna tråden blir jag ju vettskrämd! Verkar vara makalöst med problem med vv-mängd, vv-temp och lufttryck. Jag kan lite om pumpar och har inte planerat att behöva bli någon expert heller. Lägger en herrans massa pengar på pump och välrenommerad stor installatörsfirma, inte fasiken vill jag behöva posta frågor i pump-forum stup i kvarten i framtiden för att maskinen krånglar... Efter installation vill jag liksom inte behöva bry mig, jag vill att min maskin ska fungera - är det för mycket begärt när man lagt 100 000 kr drygt för ett system samt installation? Ni som är ägare till en GSi-12, hur går den egentligen? Tuffar den på eller är problemen återkommande? Ångrar ni att ni köpte en GSi, och i så fall vilken skulle ni annars hellre ha köpt? Hade ni tom valt bort en inverter och haft on/off för att slippa krångel?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi ppnar din e-postklient

Annonser

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Värmepumpar i Stockholm
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Click Here!
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Use CS Theme