0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Såg i tidningen idag att de inte tror att de 800 miljarderna skall räcka till annat än kontantuttagen som Grekerna gör.Och tydligen har alla slutat betala av på lånen, de betalar helt enkelt inte i väntan på att de skall lämna euron och inflationen skall betala deras skulder.Så skulle jag också ha gjort.Jag tror allvarligt talat att folket bestämt sig, de vill ut ur euron.
Jag tror fortfarande att det bästa för grekland vore en egen valuta.De ligger så pass dåligt till med inhemsk produktion att något måste göras för att de skall få tillbaka konkurrenskraften.Antingen det eller så får de sänka sina löner med 50% och devalvera på det sättet.
Jag tror inte att det är sant, massor med människor ropar på höjda skatter. Det vanliga mantrat brukar ju vara det motsatta, kanske det inte är så dumt med våra relativt höga skatter i alla fall
Du menar ungefär som vi har (och har haft) i Sverige med progressiv skatteskala så att dom rika betalar mer än dom med låga inkomster i skatt? Har inte dom styrande under ett flertal år, sänkt skatterna för i första hand för dom som tjänat mest. Just därför att dom har hävdat att det skulle sätta fart på ekonomin.