0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kontokort är väl fortfarande knappt användbart i Österrike?För 20 år sedan, i samband med min 40-årsdag, var jag och min fru i St. Anton och åkte skidor. En kväll gick vi på ett av de större hotellen och åt middag. När vi skulle betala och jag drog fram mitt kort sa den svenske servitören leende "du är i ett U-land nu, här är det kontanter som gäller". Nu hade jag kontanter så vi klarade oss.För mindre än ett år sedan var min dotter på jobbresa till Wien, och hon berättade att det var fortfarande nästan omöjligt att betala med kort. Man fick plocka ut pengar i en uttagsautomat och betala kontant.
Jag hörde via omvägar i höstas att olika sedeltryckerier i Europa hade fått i uppdrag att trycka upp Drachmer, däribland Tumba i Sverige. Det kan ju vara ett illvilligt rykte, men man vet aldrig.....Det man kan vara säker på är människan på gatan ska hållas ovetande, för vi har en tendens att bli väldigt svåra att kontrollera när vi blir fler....MH/Gano
Det enda som jag läste var att det skulle vara förbjudet för Grekland att trycka Euro-sedlar. Euro-sedlar får bara tryckas av EZB vad jag vet. Skulle Grekland trycka Euro-sedlar eftersom de har brist på Euro-sedlar skulle det vara ett brott. Men som alla vet har de ju inga sedelpressar ....
Dom har sjunkit rätt bra.
Angående Greklandskrisen, just nu ligger ett nytt förslag uppe som grekerna ska anta eller förkasta.Min spådom; Grekerna antar skiten, får nya lån, men trots de nya sparpaketen så gör korruption och mygel mm i Grekland att det ändå inte funkar, så om några år står vi där igen...
Jag tror att många skulle uppskatta om du översatte tyska innan du infogade citat, inte så många kan det i Sverige.