0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste ändå vara 10 gånger fler bilar som rasar p.g.a. kamremmen, men visst går det hitta exampel på problem motorer.De hade utelämnat SAAB:s oil sludge-problem?Jag hade en av de där toytota 1.8 som började dra olja, fick halva motorn (allt under toppen).Alla lager i växellådan byttes på garanti vid 10 000 milDrivaxlarna byttes när bilen var ny p.g.a. obalans.Allt gjort som garantirep, eller bytt på goodwill, kostnad 0 kronor.I övrigt en förnämt problemfri bil.Drygt 22 000 mil körde jag den och betalade bara för service och två packningssatser till bromsoken fram, de började kärva efter en tid.
Att då kalla Toyota problemfri när stora delar av drivlinan bytts ut har jag enormt svårt att förstå
Det är skillnad på en bil och på hundratusentals, när man säger problemfri så menar man statistiskt sett, jämfört med andra. Men ingen bil är problemfri, i så fall skulle de vara gjorda av aluminium och titan och kevlar och ha double-backup-system på alla viktiga funktioner och också kosta som ett litet flygplan.
Det här verkar gälla ett designmisstag på vissa sexor och Corolla har väl inte sex cylindrar. Och alla företag gör för eller senare ett stort misstag, det behöver inte betyda att det är en slarvig företagskultur, tvärtom kan det betyda att man vill ligga i framkant.
En fin Corolla (med den nyare snyggare karossen) i rätt pris idag. http://www.blocket.se/vasterbotten/Toyota_Corolla_61000056.htm?aw=1Tyvärr har jag fullt upp de närmaste 4 dagarna, och sen lär den väl vara borta.Men nåt sånt kan jag i alla fall absolut tänka mig.Hur dottern ställer sig till en sån vet jag inte.Helst av allt vill man ju ha en motor med kamkedja.Ford Focus finns också rätt nya för rätt pengar.Då går väl rätt billigt, och krånglar inte allt för mycket?
När vi hade förra golfen (6:a) på plåtverkstan fick vi en Colt som hyrbil, och det var en riktig plåtburk.Oerhört trist och burkig jämfört med golfen.Det är möjligt att det är driftsäkra bilar med låga omkostnader, men jag skulle inte vilja ha en.Grannen har en Auris, ingen aning om årsmodell, och den är ju betydligt trevligare än Colten, även om den inte heller är i närheten av golfen.
Nåja, Corolla har sålts i många miljoner innan den slutade tillverkas och hann nog inte uppleva de här problemen