0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tänk att år 2015 en bil inte har ratten mitt framför förarn klämde benet mot växelspakskonsolen ouch
Att då kalla Toyota problemfri när stora delar av drivlinan bytts ut har jag enormt svårt att förstå På båda mina bilar har inget utöver vanlig service & underhåll utförts. Den nyaste 2009 har gått strax 21000 mil & frugans från 2004 18000 mil.Säker, bränslesnål och så bra kvalitet som möjligt var kraven från början. Ska bli intressant att se vad det blir för bil i slutändan
Jag skrev i övrigt en problemfri bil, visst är det problematiskt när så viktiga komponenter krånglar, men kostar det inget så är det väl i realiteten inget problem.Inget av felen gjorde att jag blev stående efter vägen, utan kunde planeras in i lugn och ro.1.8 VVTi, första årsmodellerna, fick hög oljeförbrukning, men skyllde på för dåliga oljeskrapringar, vad sanningen är vet jag inte.2.0 VVTi har så vitt jag vet bara haft problem med lambdasonderna (4 stycken) som får bytas titt som tätt, och det tar dom tyvärr inte på goodwill så vitt jag vet.Vad som drabbat 1.4 vet jag inte, har aldrig hört nåt om det tidigare.Vilka bilar har du som går så problemfritt?
Köp en lott. Med sånt flyt kan du inte annat än vinna.
När vi hade förra golfen (6:a) på plåtverkstan fick vi en Colt som hyrbil, och det var en riktig plåtburk.Oerhört trist och burkig jämfört med golfen.Det är möjligt att det är driftsäkra bilar med låga omkostnader, men jag skulle inte vilja ha en.Grannen har en Auris, ingen aning om årsmodell, och den är ju betydligt trevligare än Colten, även om den inte heller är i närheten av golfen.
Jag vill påstå att Toyota var bättre förr, sålde nu iväg min gamla Avensis 99 med viss tvekan.Den har inte kostat många kronor i reparationer under de 10 år jag haft den.Däremot på min nyare Avensis 04 har jag bytt strålkastare, ett hjullager, startmotor och bensinpump på de 3 åren jag haft den.
En fin Corolla (med den nyare snyggare karossen) i rätt pris idag. http://www.blocket.se/vasterbotten/Toyota_Corolla_61000056.htm?aw=1Tyvärr har jag fullt upp de närmaste 4 dagarna, och sen lär den väl vara borta.Men nåt sånt kan jag i alla fall absolut tänka mig.Hur dottern ställer sig till en sån vet jag inte.Helst av allt vill man ju ha en motor med kamkedja.Ford Focus finns också rätt nya för rätt pengar.Då går väl rätt billigt, och krånglar inte allt för mycket?