Jeg tenkte å poste en feilberegning... Jeg fyrte min gulvarme med en 6 kwh elpatron innen ctc n kom på plass.
Den var stilt inn på 50 grader, og ga meg gjerne bare 38-40 grader ved -15..
Det fikk meg til å tro jeg trengte helvetes mye el backup ved -25 ol.
Men det har seg slik, at nå jeg tok å tittet på sprengkalde vinteren 2011/2012.. Januar..så brukte den ca 70kwh dygn...dvs. Ca 3kwh hele tiden.. Jeg regner med at det er fordi termostaten satt midt i elementet...og der ble det sikkert fort 50 grader.. Og ikke på tur og retur..
Så jeg tror nå at min ctc ecoair kommer til å gjøre en meget god jobb. Men ser da også at en daikin ...med en liten utedel som jeg kunne ha bak huset og trukket 15 m gassrør i kanaler på veggen...hadde blitt bedre enn å se på ctc monsteret hver gang jeg kommer hjem( står brevid inngangsdøra for kortrst rør strekk til teknisk rom)
Daikin mente 6 kwh backup,som vekslet mellom bereder og gulvarmen, følte på tur og retur, burde holde..jeg tror de hadde rett. My bad, en ecodan med 9kwh hadde iallefall holdt
For veies opp med at jeg om noen år skal bytte braskamin/peisovn og da mulig tar en som kan kobles opp mot i250..
Og jeg elsker ctc sin touchskjerm Og styring..bare holde fingrene unna snart da.
Så det var en liten feil beregning...de som fant løsninger til vp, kunne ikke skjønne at jeg skulle trenge 9-12 kwh backup el...jeg ser nå at jeg tok feil,
Skal også sies at ctc innstallasjonen, gjennom firma til en venn, endte opp med å bli omtrent like dyrt som ecodan, med 10 kw, og daikin...
Tror besparinger blir ganske likt . Men kunne fått gjemt bort en splitt utedel..