0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ligger i träbjälklag med stor massa ovanför slingan (spånskiva+2lager gips+ klinker)
Jag har planer på golvvärme på en del av huset och jag kommer ta hela returflödet och köra genom en fördelare och tänker inte köra med extra cp borde funka ok tror jag Jag tänker lägga golvvärmen så att framledning och retur följer varandra så om jag tvingas sänka flödet för att få ok temp bör det inte märkas genom ojämn golvtemp.
Nu blir jag fundersam i hur jag ska bygga upp det hela.Som jag förstår det, rätta mig om jag har fel.Jag rör inte radiatorslingorna som är idag.Jag kopplar på en shunt med cirkulationspump vid pannan. Monterar en första fördelare, drar en stam till entréplanets värmekretsfördelare och en till källarens dito. Ingen ytterligare strypning eller by-pass utan all strypning sker till respektive slinga i värmekretsfördelaren?
Säkrast om du kan försöka rita hur du tänker.Det gör det lättare för oss att se om det ser OK ut.
Menar du att golvslingorna ska ligga i serie på returen? I så fall så stryper du ju totala flödet inklusive genom raddarna när du sänker flödet?