0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Varför ska han bortse från legionella körningen om han har Komunalt vatten?cc
(Det finns legionella bakterier i kommunalt vatten också, men i mycket låg koncentration)
Tillräckligt hög för att det skall kunna hända och händer.Att ge rådet att stänga av legionellakörningen när detta i värsta fall kan kosta människor livet är synnerligen märkligt.Och inte speciellt seriöst!Skulle inte tro att dina råd är något som IVT ger, skulle inte heller tro att de blir speciellt imponerade om nu i värsta fall deras varumärke florerar i det ena fallet efter det andra av legionella.
Men IVT7H.Ångan i Duschen är den samma som kommer när du ligger i bubbelpolen ,, Du har start temp på 44-46 ° i VVB någon gång behöver skiktet komma upp o lite temp.. eller hur. för det går fort när tonåringen ställer sig i duschen och det skikt som ligger i botten inte håller rätt temp.spola igenom munstycket med hett vatten skriver du ?? Med vilket hett vatten?så länge det finns en risk att installationen jag ansvarar för kan smitta någon med en dödlig sjukdom och det kan undvikas med en enkel städning av VVB som är källan till smittorisken och det kostar fastighetsägaren 2,32 kwh att höja 200 l vatten 10° till enligt schemat som läggs när 6 kw patronen går.. (passar du på nu kan du spola ur duschmunstycket också)Bara måste fråga en sak ,, Har du någonsin byggt bort dokumenterade legionella smittade anläggningar.suttit i möten med miljö och hälsa och bostadsbolag förelägganden samt efterkontroller på lösningar för att dokumentera en legionella fri varmvattenlösning ?Det har jag ,, Inte bara en gång .. fast vad vet jag.. el spetsen för legionella ärI det märke jag förespråkar aktiv från leverantör .. cc