Hej!
Jag har nästan exakt samma system som frågeställaren. Jag har IVT HT Plus C7 (+9kw tillsats) från 2005 och FM Mattson blandare med flödesbegränsing och temperaturbegränsning. Med normalt flöde (och blandaren inställd på 38graders spärren) i min rain-showerdusch (som jag gissar är mer än 6l/min snarare 10-12) så har jag lätt 30min kvalitetsduschtid (full tank och VV inställning samma som frågeställaren) men då endast med 1 användare samtidigt. Med min Duschkabin från Rusta kan jag dock tömma varmvattnet på 10min med fullt flöde. När jag tycker duschvattnet (man kan vrida blandarens temp i botten utan ändring av temp) är slut så har jag GT3 på ca. 40 grader, vid 44 grader är det fortfarande ok.
Det råkar inte finnas en varmvattenansluten diskmaskin med i bilden?
En fundering i övrigt: Om du ställer in extra varmvatten = 1h precis innan ni börjar duscha: Hur länge räcker vattnet då?
Med full effekt (2/3 tillsats pga. 16A avsäkring) på pumpen så värmer den 40 °C till 54 °C på ca. 10min utan flöde för mig (går då ca. 1kwh).
Om det skulle vara lösningen så är irritationsmomentet dock att behöva gå ner och klicka igång extra varmvatten så en flytt av kontrollpanelen till nära badrummet skulle ju vara bekvämt.
/MrK
Men ärligt talat!
Skall man förvänta sig att en vanlig VP kan producera varmvatten till 25 minuters kontinuerligt duschande?
...
Per L