0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om man bara har första läget på tillskott 1/3= 3kw aktivt, hur blir det då med % fördelningen,50%=1,5kw100%=3kw
Hmm, ser ett behov av en fråga som knyter an till diskussionen ovan om när/hur tillskottet går in.Utetemperaturen har senaste dagarna legat på ganska konstant -10 till -15 grader och min IVT HT C7 verkar ha "semifastnat" i ett konstant driftläge med värmetillskott som innebär att den inte riktigt orkar upp till frånvärde på returen, men eftersom den ändå ligger bra nära så går inte tillskottet in.Jag har kollat på tillskottstimern och den räknar ned från 90 minuter (ja, installatören ökade från 60 till 90 min) i ca 30 sekunder sedan börjar den omedelbart om från 90 minuter igen. Detta tolkar jag som att den inte har fått signal att räkna ned beroende på att returtemp inte sjunkit tillräckligt lågt, men detta beteende är inte dokumenterat i den handbok som jag fick...Varmvattentillskott och sådant funkar normalt, men pumpen får liksom ingen chans att nå sitt frånvärde utan den står och stretar kring några få grader upp och ned.Är det bra eller dåligt att den går som den gör nu?Bör den få en chans att vila?
Enda effekten jag såg av den kontinuerliga driften var att brine in sjönk stadigt från +4,5 till +3,1 under ca 3 dygn. Nu är den uppe på +4,1 igen så borrhålet återhämtar sig i alla fall hyfsat.TS-timern skenräknar fortfarande i 30 sekunders-intervaller för att sedan resettas. Kanske så den ska fungera