0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
automatiska avluftare..jag är skeptisk...Hellre stäng dem (eller ta bort dem).
Hej DaikinNu har pumpen gått sedan den 16 januari utan några avbrott. Analysen jag och installatören gjort är att det nu är tomt på luft i systemet vilket känns fantastiskt bra. Pumpen går och och levererar som den ska (väntar på första elräkningen).Förmodligen är det så att när man kört systemet med en extra pump för att pumpa runt luften så har luften inte hunnit pysa ut genom de automatiska avluftarna, men när den fått stanna själv och vilat i några timmar så har de små bubblorna fått pysa ut i normal takt.Installatören har varit fantastisk och utan dem hade jag tappat allt hopp för länge sedan.Som det ser ut i dagsläget så är jag väldigt nöjd med min Daikin. Mitt hål om ca 100 m verkar fungera trots att ingående köldbärare ligger kring -3 grader i aktivt läge. Det ska ju bli kallt nästa vecka så då får vi se hur värdena ändras. Tack för att ni på Daikin också velat komma på hembesök, hoppas att vi slipper det .MhvChristoffer
Automatiska avluftare går inte att använda för avluftning av några större mängder luft. Dom är till för att släppa ut den lilla mängd syre som är löst i färkvattnet man fyller på vid driftsättningen.Ett nytt system måste avluftas med riktiga ventiler om man inte vill vänta flera år...