0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Glömde en sak, thermia har ju en egen specialare, den stänger av elspets om ärvärdet går över börvärdet +2 °C.Därför hänger inte elspetsen med ända upp tills integralen når A1.På min så skulle elspetsen hänga med till startvärdet för kompressorn innan den släpper, men på Thermia så hjälper den bara till så länge som ärvärdet håller sig under börvärde + 2 °C.En smart funktion på Thermia som jag saknar lite.Men som jag skrev så är elpatron ändå aktiv (när den väl aktiverats) tills integralen når A1 (startvärde kompressor).
Fick lära mig en ny sak i natt.För att trigga tillsats drift så måste två villkor vara uppfyllda.Integralen måste vara <= A2Diffen mellan framledning-är och framledning-bör <= -2Om framledning-är - framledning-bör håller sig mellan 0 och -1 så kommer inte tillsats trigga - oberoende av hur låg integralen blir.
Zyber! Ditt garage måste ta mycket effekt/m2 i förhållande till huset. Är det garageportarna som är så här dåliga? Jag drog ingen kulvert till garaget utan tänker sätta e llvp nån gång i framtiden, men det är tråkigt som i mitt fall om huset klarar sig med 8000kwh totalt och garaget skulle dra många 1000kwh bara för värme. Detta var offtopic hade inget med elspets att göra, sorry.