Hej!
Jag håller på och renoverar vårt hus i betong/tegel från -64 med CTC Eco El + Eco Air. Just nu håller jag på med övervåningen (inredd källare under) i ett rum som ska bli kontor, och lyfte på lite mer golv än jag gjort i sovrummen jag redan fixat. Visade sig att golven inte alls låg flytande direkt på "bjälklaget" i betong, utan uppreglat. Det betyder ju att jag plötsligt hade utrymme för att lägga golvvärme!
Ska snart fixa både kök och badrum, men tänkte börja testa i det här lilla rummet först (c:a 7kvm) som ligger brevid köket.
Tanken är att lägga till lite fler reglar på golvet (snarare cc 30 än cc 50-70 som det är nu) och sen lägga 21x120 (eller kanske 28x120?), 20mm värmeslinga med plåtar, plast, lumpapp och sist 14mm parkett.
Slingan kommer sen dras in i köket och gå under golvet till en ny central i ett köksskåp alt en garderob med baksidan in mot köket. Följdfrågor på det kommer i en separat tråd...
Radiatorslingan ligger öppet på betongen, men nu behöver jag ju plugga där radiatorn sitter idag. Hur gör jag det på bästa sätt, och framförallt var? Skruva ur vid t-korsen (går ner till radiator i källaren), eller kapa rören påväg upp mot radiatorn? Och visst måste det vara ett tvårörssystem jag har när det är kopplat som det är?