Det går aldeles utmärkt att ha en i garaget! Jag har en som har 18°C som lägsta temperatur om man vill ha kallare är det nog bara IVT som kan gå lägre, men den är då ganska dyr så energimässigt lönar det sig knappast!
Det är klart att den kan dra in en del smuts i innerdelen men du har troligen tryckluft i garaget så det går att blåsa bort! Jag tycker det funkar kanon!
Jag har även hört av en bekant som har en L/L pump i garaget och han kör in bruksbilen i garaget, för han verkar tro att man ska göra så
!
Han kör då avfuktning på pumpen om bilen är blöt och då torkar den i ett nafs!
Vi som meckar vet att man inte använder garaget på det viset!!
Vad lackeringen beträffar så borde det kunna fungera men då måste du filtrera utav f-n, alternativt köra annan värme när du lackerar för jag antar att du inte vill ha allt för mycket rörelse på luften inne i boxen/tältet el vad du nu lackerar i!
Glöm diesel, det är inget för framtiden!
Mvh joakar