Jag har EcoLogic. Systemet med bilder finns i en annan tråd:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=49200.msg496983#msg496983Med framledning VP menar jag ut (varmt) från EcoAir. Med retur menar jag radiatorretur vilket är samma sak som tillbaka till EcoAir. Om jag har förstått någonting. I driftläge VP är framledningstemp ut från pannan ett par grader lägre än framledning VP hela tiden då shunten står helt öppen, vilket väl kan stämma då tanken i pannan ska värmas med det ingående varma från EcoAir och det blir väl någon förlust i värmeväxlaren i kombipannan kanske. Systemtyp 1 i manualen är det som jag tror bäst motsvarar mitt system.
Jag sänkte i går kväll cirkulationspumpen till läge 1 och jag har nu bättre värden, framledning VP nu 44 grader (har aldrig sett den så hög!), 4-5 grader diff på framledning radiatorer och radiatorretur. Spets ej aktiverad och huset är varmt och skönt 21.8 (22.0. Ja jag använder innegivare.
Har tidigare sänkt CP till läge 1 men hade då stora problem med lågtryckspressostaten, men den bytte en servicekille från Maskiner i Hus* för några månader sedan, slog det mig i går. Och nu verkar det gå bra att köra CP i läge 1.
*) Jag ringde och mejlade och bad dem komma tillbaka då motorskyddet en dag hade löst ut men de hörde aldrig av sig, trista typer