0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en Autoterm 190F tillika IVT 490 där shuntmotorn (eller styrningen) lagt av. Jag har tittat i ESBE:s lista för ersättningsmotorer men kan inte hitta min, någon som har koll vad detta är för modell? (se bilderna)
ESBE 67190grader på 240sekunder6NmEventuellet behövs en adaptersats men kan inte komma på vad den heter
Hade samma problem, va bara en kallödning inne på kretskortet i schuntmotorn med några motstånd och kondensatorer.Då krävs att den plockas isär och kollas med en lupp.Krävs klart att man har lite erfarenheter och rätt verktyg för att lödda. .
Jag har en ny shunt liggandes till en Ivt 490. Den har vart monterad 2v. Kvitto och garanti finns kan sälja den till bra pris. Om du är intresserad. Min som dom bytte ut såg ut som din på bilden. Jag har nummer på gamla pumpen om du vill gemföra,
Är det en ARA671 du har? Jags skall kolla lödningarna först men om det inte är det är jag intresserad, du får gärna skicka pris på PM/mail/meddelande.
Du petar bort det lilla plastdetaljen på fronten av vredet där under sitter en skruv som håller motorn på ventilen. Då kan man dra motordelen mot sig som då blir fri från ventildelen. Håll bara koll på alla detaljer så de inte blir problem vid återmonteringen.