Tack för tipsen om överhettningsskyddet, det verkar ha varit det som gjorde att eltillskottet inte gick in. Jag återställde överhettningsskyddet och lyckades få eltillskottet att gå in även under normal drift, men då visade sig nästa problem, eller kanske snarare vad som verkar vara grundproblemet. Efter bara en kort stund av drift med kompressor och eltillskott så slår kompressor och eltillskott av (larmtimer 60 min) p.g.a. larm på för hög framledningstemperatur givare T8 (ca 65 grader), d.v.s. den som sitter direkt efter eltillskottet på ingången till växelventilen Q21 som ska växla mellan varmvattenberedare och ackumulatortank/värmesystem i min kombiberedare. Framledningstemperaturen till värmesystemet är vid larmtillfället ca 15 grader och trots ett börvärde på 35 grader så skickar växelventilen inget flöde till ackumulatortank/värmesystem!? Vad kan det finnas för orsak till det, kan växelventilen vara trasig? Jag hittar ingen möjlighet att prova styrningen av växelventilen i menyerna, går det att göra? Andra tips på hur jag kommer vidare?
MVH
Patrik