0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du bör ha mer flöde ut ur huset än in till huset vet dock inte hur mycket som flödet rekommenderas skilja.
Ok. Jag inväntar nya flöden hursomhelst.Om jag går på alternativet att tillföra mer effekt till rummen uppe. Går det att koppla in vb radiator till befintliga gv slingan? Jag tänker att lyfta golvet ta upp pex från flytande gv. In i radiator och ut igen? Eller ger det för lite effekt?
Det blir ju ett litet undertryck automatiskt med fl-system.Man kan bara justera de inbördes rummen gällande tilluft. Samt då som här strypa frånluften på ställen som inte har så stort behov av ventilation. Minskar ju totala ventilationen i huset och sänker effektbehovet i de rum som inte längre överventileras med mycket tilluft.
Man brukar väl kunna ställa fläkt hastigheten oberoende av varandra ställs dom fel blir det inte under tryck eller har jag fått nått om bakfoten
En radiator ger bra effekt vid dom temperaturer du kör ut men det är bäst med en egen matning till radiatorn annars kommer deltat kanske bli högt du har ju 5 grader i dag utan radiator.