0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grävde in fiber i huset för 9 år sedan.Hyrde en gammal kedjegrävare för 300kr och grävde en lördag till fiberbrunnen, ca 70m.Ner till kommunen och hämtade en rulle slang och nät och rullade i slangen och återfyllde.Fiberleverantören kom och blåste i fiber och anslöt och simsalabim var det klart.Kostnad 3900:- (+300 för grävaren)Kör TV (baspaket), internet (100/100)och fast telefon, allt för 399/mån.Konstigt att det kan skilja så mycket på vart man bor....
Har trott att digitalsignalstörningarna tidigare berodde på löv i träden som skymmer sändaren, så det blir spännande att se hur det går i sommar och höst nästa år. Vore ju fantastiskt om det inte var det problemet, då har man ju sparat en massa tusenlappar på ny antenn o kabel!
Hear hear. Ungefär så jag tänkte mig det skulle gå till. Jag har en grävare som tar 500 i timmen och han är blixtsnabb. Men enligt expertisen ska det ju betalas solidariskt och allra minst 14 lakan för å få va med. Eller enligt Telia 'normalpris 34900'.
Mmm..finns det en uppskattad livslängd på fiber? Eller är det som värmehål 'forever'?