0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hakar på ;-).Har fått order att bära ut tjock-TVn. Jag fastnade också för SONYs 55-tummare, men upptäckte att det högst får plats en 50-tummare. SIBA har en SONY 48-tummare http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/40-tum-49-tum-tv/sony-kdl-48w585bbaep-116373. Skillnaden vad jag kan se, förutom priset, är att det är 100 Hz i stället för 400 Hz. Hur mycket kan det märkas? Det kanske finns en 50-tumsvariant med 400 Hz?Edit:Såg att 48-tummaren inte hade 3D, vad det nu kan vara värt. Och såg att man kan hitta 50-tumsvarianten på andra håll.
Ingen använder hela ordboken när man talar, inte ens en bråkdel.Tvetydigheterna har kanske mer med dina kunskaper än för folket nyheterna är ämnade för.Jag har inga problem att förstå nyheterna på BBC.I storbritanien kan man med 1 ord beskriva något så att man vet exakt vad som menas, i USA behövs ofta flera meningar för att säga samma sak.Brittisk engelska är svårare att lära sig men mycket mer exakt om man kan hantera det.Med ord med dubbla betydelser så är det precis som med svenskan, det är i sammanhanget som innebörden av orden får sin betydelse.Även svenskan kan göras onödigt komplicerad om fel person skriver dem.