Får be om ursäkt för att jag vart inaktiv ett tag. Är mkt garage byrke och lite annat har kommit imellan. Men nu har jag fått hem och installerat rökrörstermostaten men har bara eldat ett fåtal gånger sen installationen så håller fortfarande på att hitta rätt gradantal. Men har märkt att värmen håller sig bättre iaf.
någon hade frågat i vilken tank vvs sitter i och det är i den röda. Dock är ej vvnet inkopplat.
skicktning en fungerar bra nu så länge jag inte har på cpn till radiatorerna. Så fort jag drar på den så går skicktning en åt skogen. Har inte hunnit att plocka bort chunten än och kolla hur långt ner rören går eller hur det ser ut.
Bra, då behöver du inte flytta shunten till den andra tanken iaf. Är det en förrådsvvb i röda tanken, eller kamrörsslingor?
Som skrivits ovan bör iaf en förrådsvvb fyllas med vatten om den inte används (slingberedare kan kvitta).
Sedan är det faktum att (som de flesta har) det bara sitter vvb i ena tanken, ett bra skäl till att koppla tankarna i serie istf parallellt, eftersom man vill säkerställa att varmaste vattnet i hela systemet finns både där vv-förvärmning/beredning sker, och där shunten plockar sitt vatten.