Tack för svar!
Ja, ändlägesbrytarnas lägen och deras kontakt med själva dammsugaren verkar det som sagt inte vara något fel på.
Precis som du säger så sitter faktiskt hela starkströmsdelen + luckbrytaren (alltså den brytare som kollar att luckan är stängd) + den lilla knappen du nämner lite snett, kanske 5-6mm åt vänster (eller om det är själva "chassit" som sitter 5-6mm åt höger). Detta verkar inte gå att ändra på. Knappen verkar sitta ett par millimeter (i Z-led) från själva luckan och är därmed oberörd. Men, det låter som att just detta kan vara problemet ändå...
Min teori:
1. En viss liten rackarunge i familjen varit i farten och råkat trycka till luckan så att knappen trycks in, vilket medför att värmepumpen stannar.
2. Jag upptäcker att värmepumpen stannat, varpå jag läser manual, trycker förtvivlat på fjärrkontrollen, jämrar mig och svär i 10 minuter.
3. Jag tröttnar på att svära och trycka på fjärrkontrollen och öppnar luckan i tron om att hitta ett synligt fel, vilket man naturligtvis aldrig gör i dessa situationer (tänk öppna motorhuv vid bilstopp).
4. Efter att jag inser att det inte sitter ett mekaniskt objekt i vägen för ett annat mekaniskt objekt och att alla kablar faktiskt är intakta och sitter där de ska stänger jag luckan i uppgivenhet och *vips* så trycks knappen in (utan min vetskap då).
5. Jag startar pumpen igen, som nu går igång eftersom knappen tryckts in igen.
6. Jag kliar mig i huvudet och åberopar slumpen.
Det låter alltså som att jag får ta och borra ett nytt hål för knappen. Om det nu inte skulle vara knappen som spökar testar jag med norsk reset och i worst case så får det bli manuell rengöring i fortsättningen.
Tack så mycket för bra input, TS Comfort!
//Olle