Hej!
Det finns ju en norm på hur stor luftväxling man ska ha i ett hus, å andra sidan finns det jättemånga hus som inte uppfyller normen och som funkar OK ändå.
Undertrycket behövs, men normen för luftväxlingen är kanske inte lika viktigt att upprätthålla.
I nyare manualen varnar man ofta för att köra på reducerad fläkthastighet, tror detta är en friskrivning om nått skulle hända med huset.
Dock vill jag ändå säga att du gör det på egen risk, skulle det bli fuktproblem i huset efter att du ställt ner fläkten så tar forumet inget ansvar för detta.
Men du måste ju köra kompressorn i 301:an för att få varmvatten, jag skulle inte stänga av den utan endast blockera elpatron.
Värmen till huset ställer man ner så att kompressorn orkar hålla varmvattentempen.
Slutligen finns en risk att förångaren frostar igen om luftflödet är för lågt, tyvärr har 301:an ingen tempgivare på avluften, utan du får försöka ha koll på detta ändå.
Jag kan rekommendera att pilla in en tempgivare i luftflödet efter förångaren så du kan ha lite koll.