0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kurva 9 är ju inte så farligt i Skåne, så jag tror nått annat är knas.Du har väl alla radiatortermostater fullt öppna?
9 på ett nybyggt hus i skåne är iofs relativt högt.Framförallt nu när det är så pass varmt ute.Vad har du för framledningstemp och vad är stopptempen för vv?
9 på ett nybyggt hus i skåne är iofs relativt högt.Framförallt nu när det är så pass varmt ute.
Tempgivaren för kondensor in heter BT3, kolla upp vad den visar (och jämför med BT62, de bör visa rätt lika).
Ok, nu är jag hemma och kan se att just nu så ligger BT3 på 30,8 medan BT62 ligger på 31,0. Detta är väl ok antar jag?
Jepp, där rök min teori om felvisande givare.Om problemet skulle vara för högt flöde så brukar larmet dyka upp typ mitt i smällkalla vintern, då framledningstemp kanske ligger minst 5 °C över larmgränsen för kondensor in, i så fall kan det hjälpa att sänka farten på CP.Men om larmet kommer vid VV-laddning kan det bero på luft i slingan till VVB, i så fall kyls inte temperaturen tillräckligt på vattnet vid VV-laddning.Du luftar VV-slingan med ventil QM22, lufta även på QM 24, och lufta på en liten skvätt.