0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Var hittar man ett sådant motstånd Torbjörn?Är det något man har i hemmet och som jag kan använda, eller köper man det på elbutik?
Bara roligt att du vaskar fram olika guldkorn, antar att det är bara av nyfikenhet och ta fram olika nyttigheter?
Men tråden börjar bli för lång, även med upplysning från början! Tyvärr, den försöker behandla alldeles för många olika ämnen i samma slag?
Tar upp en fråga om rörmockeri/VAGolvbrunnen i badrummet börjar bli matt i färgen och vi skulle vilja byta. Diametern är 150mm.1. Har sökt med ljus och lykta i både Jafos sortiment, VVS-butiken, Rinkabyrör m.fl. efter en sil i rostfritt, men då jag inte hittat gissar jag att man ej kan köpa rostfri sil till befintlig plastgolvbrunn?2. Jag vet inte om det syns på bilden men det är en liten glipa mellan silen och golvet (2-3mm) och en gissning jag har är att det egentligen borde varit en 160mm sil(?)Kan det vara så att tidigare ägare (bostadsrätt) kanske satt en för liten sil eller är det omöjligt dvs. 160mm passar ej i samma golvbrunn som 150mm?
Som jag nämnde tidigare så har jag fått kanonbra hjälp från er kunniga VVS och El:are här på forumet!En ny fundering.Vi ska som bekant kallställa ett stort hus på landsbygden i norrbottens inland, nu i vinter. Fylla systemet med glykol. I huset finns en Luft-luftvärmepump och taket till utedelen gick sönder förra vintern pga tung blöt snö.Ingen kommer använda LLVP:n nu i vinter och min fråga är om jag måste köpa, eller bygga, nytt tak på utedelen?Dvs. är syftet att skydda den från lasterna från snön? eller är det om man använder den som man vill undvika att snön ovanpå smälter, ex. vid avfrostning, och att det då ökar isbildning nedanför utedelen?