Jag had denna tråden under CTC, men lägger ut den här också för fler svar...
Brinenivån i mitt exp.kärl har sakta börjat sjunka sedan i höstas. Tänkte inte så mycket på det i början men ringde till slut killen som installerat VP. Pumpen har varit i drift i ca 13 månader.
Nivån fortsatte att sjunka sakta och 1:a dec kom installatören hit och fyllde på med mer vätska. Det fanns fortfarande tryck i systemet, vet dock inte hur mycket. Vill minnas att han sa att nu efter fyllning är det 3bars tryck.
Innan fyllning och rengöring av filter så "porlade" det lite grann, samt när brine pumpen slog till/från så bubblade det till rejält i exp.kärlet (likt en vattenautomat i gamla amerikanska filmer...)
Efter fyllning och rengöring så har porlande och bubblande försvunnit helt.
MEN:
Brinenivån sjunker fortfarande nu 3 veckor efter fyllning . Han fyllde upp till 3/4 och nu är det bara 1/4 kvar. Sjunker med ca 0,5 cm per dygn. Kan hända att det avtagit liiite, men jag kollade inte lika noggrant ibörjan. Enligt mina beräkningar behöver jag fylla på igen om ett par veckor...
Är detta normalt??? (F-n vad trist att hela tiden hitta nya grejer att oroa sig för...)