Hej,
Har tittat i tidigare trådar om Aquaes 380, men är inte på den tekniska nivån när det gäller felsökning. Kanske kan jag få lite övergripande råd.

Anläggningen är från 1994. Har bytt expansionskärl och anod för ett år sen. För ett tag sen slutade den göra varmvatten. Värme i huset gick bra - nästan för bra. Gjorde enligt manualen och kollade säkringar/överhettningsskydden, filtertvätt mm. Ingen bättring. Ringde service som konstaterade att kompressorn var varm tillika trasig och då anläggningen är 20 år så är det ny anläggning som gäller.
Det låter rimligt att byta anläggning (50 kkr) om kompressorn kostar 20 kkr.
Han stängde av kompressorn/värmepumpen. Och lampan med rörtången lyser rött. Felkod 80. Vi har nu ingen värme i huset (har varmvatten då jag satt på oändlig extravärme på det). Återstartade anläggningen till fabriksinställningar utan att det blev bättre. Kan jag sätta på kompressorn/värmepumpen igen för att få värme i huset - hur gör man det? Han pratade om att det riskerade att anläggningen som helhet stannade. Kan man köra med vredet för manuell "over ride"?
Vilken anläggning/leverantör ska man välja som ersättare?
Tacksam för alla tips.
mvh Peter