0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lyckas dom blir jag imponerad. För dom är som sagt körda med vinkelslip, känns som man pajat den ursprungliga slipningen som gör kniven bra. Men jag kan inget i ämnet... hoppas dom går och rädda.
Låter bra de där Nu blev jag inspirerad att komplettera med några mindre knivar, blev Tojiroen honesuki (urbeningskniv) och en liten allroundkniv900 inkl frakt för båda, återigen halva priset mot vad de skulle kosta i Sverige.Stål VG10 Rockwell 60-61Behöver nu bara hitta en knivlist av bra kvalitet som inte kostar 1395:-
478 sek för de 4 översta knivar inkl hemleverans.Den nedersta gjorde jag med en kompis tillsammans. Alla har blivit rakbladsvassa. Tandningen är omöjligt att göra själv. Jag lovar at G22 kniven (4:e oppeifrån) saknade tänder! En idiot (den förre experten) slipade bort dessa med en vinkelslip?Nu är kniven som ny!
Kan vi räkna med att det känns bättre nu, även om du är lite fattigare? Jag fick för övrigt en knivslip i Julklapp förra julen, en Tormek.Har slipat alla våra knivar ett par gånger, och under nyårshelgen förra året var alla knivar så skarpa att dotterns "gäng" samlade ihop till 4 blodviten då de förberedda maten hemma hos oss.Jag TROR att dom var nyktra...