0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Men kanske finns det andra som är bättre på matte än vad jag är, eller så stämmer det som politikerna säger att invandringen oavsett varifrån och varför den sker, är en ekonomiskt bra affär, och i så fall går vi ju mot strålande ekonomiska tider.
Att "folk" kan känna sig nere just nu p.g.a. allt som händer är väl dock relevant i just denna tråd.Vore konstigt om folk inte blev påverkade av det som sker, både de som lider med de behövande, och de som ser sin egen situation utmanas av allt fler som kommer att bli beroende av bidrag och pensioner framöver.Att BigGit är känner sig nere om han anser sig vara gammal med låg inkomst och utan extra skyddsnät är alltså enligt mig en fullständigt logisk reaktion sett till utvecklingen i världen, EU och Sverige.Det vore mycket märkligt om det inte framöver kommer att bli allt svårare för dem utan extra skyddsnät att leva ett drägligt liv på äldre dar om vi inte ändrar livsstil.Med en ändrad livsstil menar jag t.ex. att vi som gamla kanske får bo i ett annex hos våra barn, sälja huset/lägenheten och flytta ut i stugan eller liknande för att pengarna skall räcka till för de absoluta behov vi har.Bostadsbidrag och andra bidrag kommer sannolikt att sänkas allt mer om inte flyktingkatastrofen får ett relativt snabbt slut, så ser jag på det hela i alla fall.Om inte regeringen och kommande regeringar kan trolla fram pengar ur sin hatt i alla fall.Men kanske finns det andra som är bättre på matte än vad jag är, eller så stämmer det som politikerna säger att invandringen oavsett varifrån och varför den sker, är en ekonomiskt bra affär, och i så fall går vi ju mot strålande ekonomiska tider.
...snabbköpskassörskan
Du får nog ge henne lite tid, det kan vara känsligt med barnen innan förhållandet känns stabilt för henne.Finns inte många kvinnor som inte håller på att gå i väggen, förutom då de som redan gjort det: http://ironmaiden.pitea-tidningen.se/nyheter/kvinnorna-i-pitea-mest-sjukskrivna-9548768.aspx14% av kvinnorna i Piteå Kommun, det är helt sjukt...
Kollat på länken (själva adressen) och din avatar...Ett dåligt omen eller.