Hej!
Har precis köpt hus med en Autoterm AeroMax 11 (eller CombiMax, den har eltillskott). Till detta sitter, så vitt jag kan se, ett Uponor golvvärmesystem.
Den första installatören verkar ha fumlat utegivarens position och satt den på östra (NÄÄÄJ, västra så klart. Fan ta mitt lokalsinne) väggen, där den blir solbelyst mer eller mindre hela eftermiddagen. En ny givare har monterats på korrekt plats (norr, i skugga) men är inte kopplad än.
Manualen till pannan verkar antyda att man kan ha en inomhusgivare till den för att den ska kunna anpassa framledningstemperaturen till uppvärmningssystemet bättre, men jag blir inte klok på hur detta kopplas.
Min tanke är att koppla in den nya utegivaren istället för den felaktigt placerade, och då flytta in den gamla utegivaren och försöka koppla in den som en inomhusgivare istället. Är det något ni tror skulle fungera, och hur/var ska den isåfall kopplas? Jag hittade en tabell över motstånd givarna ska ge vid olika temperaturer och båda är inom några % felmarginal, så de verkar fungera bra båda två.
Om så önskas kan jag skruva upp kopplingspanelen på pannan och fota plintarna.