Hej!
Nyinflyttad i ett hus med två stycken Appliance AAC 11000A-PTC monterade på nedervåningen, enligt säljaren skall de alltid ha fungerat, men när jag flyttat in efter att huset stått tomt i 2 veckor fungerar ingen av dem.
Problemet med den ena är att innerdelen inte blåser något alls när man ställer in den på "heat", omgående tänds istället "defrost" lampan och så förblir det. I "cold" och "dry" fungerar den, men det ger mig inte så mkt.... Det är fortfarande + grader ute så någon is har jag svårt att se att det skulle finnas.
Den andra pumpen blåser till och från i "heat" läge men slår även den snabbt om till defrost och står ofta så i flera timmar, medans utedelen jobbar på och drar el....
Idéer? Har stängt av den och startat om (men inte dragit ut några sladdar), ställt in den på mkt höga temperaturer för att se om den skulle starta då, ingen effekt.
Det intressanta är ju att det är nästintill samma fel på båda apparaterna, säljaren säger som sagt att problemet aldrig har funnits tidigare, och han har inte ändrat något med apparaterna (el-sladden till utedelen på den ena var urkopplad när vi flyttade in).
Om DU inte har något svar, något man kan fråga en installatör av värmepumpar som arbetar med andra märken som för "billig" penning kan komma förbi och ev lösa det? Har ett företag som arbetar med IVT pumpar i stan....