Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Toshiba och Vuab  (läst 3273 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad falcor

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 116
  • Karma +0/-0
Toshiba och Vuab
« skrivet: 14 oktober 2014, 08:53:53 »
Felanmälde min pump i början/mitten på juli och den är fortfarande inte lagad (garantiärende eftersom den gick sönder förra sommaren också) Vuabs service är katastrofalt dålig, dom kan inte få nåt att hända eller tala om när dom kommer att laga den. Inget fel på
Toshiba som märke men Vuabs kundsupport är obefintlig. Välj en annan leverantör.
135m2 byggt 1987 i Vänersborg. Toshiba RAS-10 som huvudsaklig uppvärmning. Bosch Minimaster luftvärmesystem kopplas in vid behov.
Total elförbrukning 2005: 13200kWh, 2006: 13600kWh.

Philip

  • Gäst
Philip
SV: Toshiba och Vuab
« Svar #1 skrivet: 24 oktober 2014, 15:39:01 »
Har köpt Luftpump av både VUAB (Toshiba RAS10) och Polarpumpen (Mitsubishi FH35). Båda är bra pumpar som levererar som utlovat.

Däremot är ÅF och val av säljare intressant. Polarpumpen är en lågprisaktör utan egna montörer och VUAB är en sk premium installatör.

Jag betalade ca 7.000 kr mer för min Toshiba hos VUAB inkl installation (2 år sedan) än hos Polarpumpen för Mitsubishin (1 år sedan).

Hos VUAB köpte jag även en GSM-fjärrstyrning för ca 3.000 kr som nu slutat fungera. Hos VUAB menar man att 2G nätet som enheten (TS-2) använder har förändrats och fjärrstyrningen har därför för ålderdomlig teknik för att fungera.
I alla fall vad gäller Telia som leverantör. Enligt VUAB kan det möjligen fungera med Tele/Comviq: "Du får prova dig fram....".

Varför kan inte VUAB som sålt hundratals av denna fjärrstyrning kontrollera om någon teleoperatörs SIM-kort (2G-nät) fungerar och svara kunderna??? Tröttare företag har jag sällan stött på - Katastrof!

Usel kundservice hos ett företag som tar betalt för "högre kundservice/totalgaranti" och annat "mumbo jumbo".

UNDVIK VENTILATIONSTEKNIK  (VUAB) OCH SPARA DINA PENGAR!!!!!!!!!!!!!!!

mari

  • Gäst
mari
SV: Toshiba och Vuab
« Svar #2 skrivet: 10 januari 2016, 14:41:56 »
Tack för upplysningen! Kan hålla med för ringde dem förra onsdagen och skulle bli återuppringd och väntar jag fortfarande. Nu vet jag!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!