0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är 5, 7,8,10 v?Vi får väl se då, tycker det ser klent ut med flödet om du inte kan få upp det till mer än 3 l/ min, om det nu verkligen är aktuellt flöde.Skulle det bli något varmare nu där uppe, hur ska du använda den informationen?
3l/min är vid 8 v.Det högsta flödet som är beräknat för övervåningen är 2.4 l/min.Hur högt flöde anser ni vara normalt?Kanske är så att cirk pumpen är för klen?om det blir varmt i alla rum så kan jag iaf utesluta att dom inte glömt slingor i de små rummen alltid nåt!Några tips hur jag ska gå vidare?
HallåPumpen har gått inatt. Den har slagit ifrån på integral 0 vilket är som det borde.Flödet från Pumpen har varit max (10 V). Flödet ut i slingorna har varit mellan 3 och 4 l/min per slinga.AvkylningNär jag studerar framledningstemperaturen efter att VP har stannat så kyls vattnet ner långsamt (det tar ca 1h att kyla ner från ca 40 grader ner till ca 25. Se bild som jag postade igår kväll.Detta tycker jag borde tyda på att värmen inte inte leds från slangarna till golvet och ut i rummet. Jag antar att en anlening kan vara luft i systemet som bla karlmb påpekar.LuftningInstallatören kommer nästa Torsdag så jag får tipsa honom om det.