0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Testa här, kanske dom kan hjälpa dig?http://www.thermia.se/varmepump-dokumentation/thermias-kundcenter.asp
Jag vet att Thermia har (eller i vart fall nyligen haft) en expert i landets mellersta delar som är deras "kan-allt-man" som åker runt och löser svårlösta problem.Så det finns resurser för särskilt svåra fall, har det mer med installation/utseende att göra är det väl kanske inte hans specialitet, men om pumpen inte levererar som utlovat så löser han det mesta. Minns inte vad han hette dock.
Vi har vänt oss till forumet med våra frågor och funderingar, här finns all kunskap och vilja att hjälpa som man kan önska sig
Självklart ska jag kontakta Thermia i frågan...jag ville bara kolla av läget först så jag vet hur jag ska lägga upp min strategi.Intressant! För mig handlar dock det här inte i första hand om att lösa ett akut problem utan mer att jag trodde jag skulle kunna känna mig trygg med att ha support och stöd från min återförsäljare. En bergvärmepump är ju en komplex maskin och om man som jag inte bara är intresserad av att få ut värme av den, utan också är vetgirig, nyfiken, tekniskt intresserad och vill lära mig optimera pumpen så vill man ju gärna ha en kontaktperson som inte är motvillig att svara på alla frågor som dyker upp.Denna person måste ju också ha en väldigt hög kompetensnivå för hur systemet fungerar. Just dessa saker känner jag saknas hos min återförsäljare...han svarar på frågor men istället för att säga att han inte vet så hittar han på grejer som inte känns trovärdiga. Han har dessutom uttryckt att "det där med datorer är inte min grej, jag är ju rörmokare" och då kände jag att han kanske skulle sluta sälja högteknologiska värmepumpar.