0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Jag jobbar på Svensk Installationspartner och vi sköter alla installationer för pumplagret, men eftersom vi inte har egen personal i hela Sverige så kan det vara så att någon av oss anlitad underentreprenör sätter värmepumpen. I skrivande stund installerar vi mellan 15-20 värmepumpar i veckan för pumplagret. Jag har även träffat dem vid flertalet tillfällen och upplever dem som ett seriöst bolag. Dom är väldigt duktiga på webbhandel och på e-processer, dessutom köper dom tjänster som installation, support och garantiärenden av oss vilket gör att dom har väldigt låga omkostnader i form av backofficepersonal. Det tror jag är hemligheten till de låga priserna. Dessutom har vi inte stött på annat än riktiga Nordenmodeller bland deras värmepumpar.Jan WVD / Svensk Installationspartner AB
Det stämmer nog till viss del, jag har faktiskt ingen aning vad de tjänar på själva värmepumpen och tror inte dom debiterar någon frakt men vet ej säkert. Värmepumpen finns alltid på plats när vi kommer ut till kunden vilket det gör hos alla våra kunder utom Polarpumpen där värmepumparna skickas till oss. Det är väl ändå totalpriset som är intressant för kunden, pumplagret har också en lite högre installationskostnad från vår sida då vi fått ta in extrapersonal för att hinna möta upp deras behov, vi fick det avtalet sent i augusti då vi redan planerat bemanningen för hösten.Jan