Mitt nya gamla hus är från 1958 och värms upp av ...luftburen golvvärme...heter det visst. Så mycket har jag kunnat luska ut hittills (varken mäklaren eller grannar vet ngt). I övrigt finns ingen som helst info om hur systemet fungerar eller vad viktigare är - hur jag ska underhålla och sköta om gamlingen.
Systemet fungerar ganska bra så inget akut i dagsläget, men vill gärna få ett hum hur det funkar. Finns det filter som måste rengöras, saker som måste smörjas etc.?
Har inte tordas ta ner kåpan ännu - fick höra att den är så tung att det behövs flera starka...män (!) för att ta ner den. Behöver jag verkligen ragga ihop byns alla karlar för att hålla filtren rena?
Finns det någon som har en gammal instruktionsbok el dyl eller som kan hjälpa mig med tips var jag kan gräva fram något liknande.
Hoppas det finns någon därute som kan skina lite ljus på denna skugga i mitt kunnande.
Hade tänkt bifoga ngra bilder men det verkar inte fungera att lägga till dem enligt instruktionen - får inte upp ngt "bläddra" alternativ under Bilagor och tillval.