0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
0,5.-0,55l/mil i moderna bilar- Har utvecklingen stått fullkomligt still i 25 år? Min gamla MB190D drar 0,55l diesel/mil och det har den gjort sedan 1992.
Mercedes har redaan provat att sätta in en modern motor i en 190.Skillnaden i förbrukning blev minimal jämfört med en modern c- klasse.Så MYCKET har hänt på 30 år, och tillverkarna har inte anställt ett par tusen amatörer och byfånar. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201 Kolla under blue efficiency.
A number of factors are responsible for the outstanding efficiency of the current C-Class. Aerodynamics is one of them: with a Cd figure of 0.34 the 190 set an example for its time. The new C-Class betters this figure by far, however, and is once again the trendsetter in this segment with a Cd figure of 0.27. The progress is equally impressive where the powertrain is concerned: while the 190 D was equipped with a four- or optionally five speed manual transmission, the C 250 CDI has six gears available. Plus a large number of friction-reducing measures. The radiator fan, power steering and generator also operate much more efficiently than 20 years ago.
Saab 92 hade 0,3 redan 1949.Finns många fler exempel på bilar med lågt cd långt före audi, mercedes har högre värden.
strömningar i motorutrymmen hjulhus mm som man inte tittade på för 30 år sedan.
Angående 190 vs ny så skillde det 0.02 l/100km trots över 300kg extra vikt och att den nya bilen är längre, bredare och högre.Äldre bilar är inte bättre ur den synvinkeln.
According to the results of a 2014 study by the International Council on Clean Transportation (ICCT), the gap between official and real-world fuel-economy figures in Europe has risen to about 38% in 2013 from 10% in 2001. The analysis found that for private cars, the difference between on-road and official CO2 values rose from around 8% in 2001 to 31% in 2013, and 45% for company cars in 2013. The report is based on data from more than half a million private and company vehicles across Europe. The analysis was prepared by the ICCT together with the Netherlands Organisation for Applied Scientific Research (TNO), and the German Institut für Energie- und Umweltforschung Heidelberg (IFEU).[30]