0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Råttan, en generator byter du själv fortare än vad det tar att åka och lämna/hämta bilen, dessutom kommer du spara 7-8500 kr på operationen, pengar du kan lägga på något betydligt roligare.Det är onödigt att flyga upp en mekaniker från Frankrike för detta enkla jobb. Lr hur motiverar de den kostnaden?Edit: Jag kanske dillar, jag har ingen aning om hur det ser ut under huven på din bil. Kanske måste det demonteras en helsikes massa prylar. Men ändå, hur svårt kan det vara
Redan beställd av mekanikern. orkar inte jaga priser då jag måste ha bilen.Värre tycker jag det var med Caddyn som blev inlämnad på en annan verkstad, den tog dom 11.000kr för att byta olja, oljefilter,kupéfilter, vindrutetorkargummit och sen tittade dom på bilen fast dom döpte om tittandet till okulärbesiktning.Vi visste redan att det var en rostfläck vid handtaget och ingenting dom behövde notera Dom sa att bromsarna var slut men den gick igenom besiktningen utan anmärkning veckan innan, dom sa att batteriet är utan anmärkning fast det är skitkasst och måste bytas omedelbart.Inte lätt att vara mekaniker och känna pressen uppifrån att degen ska in.Nu är detta firmabilar och dom vet väll att där går det att ta betalt Tantaloan har en gammal Saab 9:3, 2003 bla bla bla sport någonting som rullat 11000mil, den kommer att behöva reparationer framöver och vi funderar på att köpa en KIA Sportage för att slippa hålla påååååå.. Skräpbilen har utgångspris runt 40 på blocket, får vi 20 är vi nöjda, kanske kunde få det i inbyte Tidigare gick hon till jobbet men nu måste hon åka bil och då vill man ha en något pålitligare än SAAB
Här har du en fullmatad Fifa edition för under 240k. http://www.blocket.se/trelleborg/Kia_Sportage_1_7_CRDI_FIFA_Edition_54068747.htm
Fråga Kia verkstan vad kamrem resp generator kostar att byta. ..
Så har vi fått ytterligare en lektion i att välja bil efter servicebarhet, välj inte dessa hårdpackade framhjulsdrivna modeller! Å andra sidan tar det max ngn timmr att demontera fronten så det skulle max rendera någon 1000 lapp extra. ...
Finns väl knappt några bakhjulsdrivna kvar skulle vara Bmw och Mercedes då och mercorna har ju inte rosats för sitt rostskydd.
Appropå byta generator på Audi A6, det är väl så här det ser ut:http://s513.photobucket.com/user/amouse03/media/IMG_1893.jpg.html