0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan det vara växelventilen som orsakar detta larm? Hur fort ska pinnen slå om mellan vv och uppvärmning? I mitt fall går den sakta ner till vv och sakta upp till värmning.
Smutsfiltret är rensat och ventilen i växelventilen går mjukt o fint.Det jag menar med rätt motstånd till utegivaren är att jag köpt en termistor med samma värde som igen originalgivare.
Hej! Växelventilen är fjäderbelastad så mjukt och fint ska den inte gå.När du trycker ner armen så är det rätt bra motstånd och släpper du armen ska den fjädra tillbaka.HP-larm får du när pumpen inte kan göra sig av med värmen.Har du någon koll på dina termostater om stiften har fastnat för du behöver inte oroa dig om dom är trasiga för är dom så gamla så finns det risk att dom inte är i så bra skick och nya kostar inte mycket.
Växelventilen fjädrar nedåt och går lätt uppåt. Jag menar att den inte hackar o fastnar när jag trycker på den.Om man ska byta ut dom gamla freden, visst måste man tömma systemet då?
Hej! Om du bara ska byta ut själva termostaten så behöver du inte tappa systemet.Ta en bild på termostaten så man kan se vad det är för märke.Om växelventilen går lätt upp så finns det risk att insatsventilen inte följer helt tillbaka så armen får inte kännas "slapp".
Det kan ju också vara så att brine-filtret är smutsigt, då bromsas KB-flödet och du får högt delta.
Ett delta runt 3 grader brukar räknas som lagom.Om man förutsätter att dina givare visar rätt skulle jag öka hastigheten på KB-pumpen.