0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har idag fått pris på Daikin Caldo X 35Produktblad: http://www.daikin.se/binaries/CaldoX_tcm544-344579.pdfPriset var 24100:- efter rot inkl installation och allt, är detta ett vettigt och bra pris?Någon som har någon erfarenhet om denna maskin? Jag vet att den är ny men någon kanske hunnit få upp den och provat ett tag.
Tack för svaret.Det lutar åt en Daikin Caldo X 35 då
300 watt gör att du sparar 7 kWh/dygn när all effekt behövs, beroende på hur många dagar/år det är så kan det bli kanske några hundra kronor/år i större besparing.Läge att pruta om det skiljer så pass mycket kanske?I normalfallet får man väl räkna med lite bättre bemötande, anklare reklamations och garantihantering och ibland längre garantier om man köper pump och installation av samma kille, men det är klart att det finns en gräns för vad man kan acceptera, jag skulle nog betala ett par tusen extra för att köpa pump och installation av samma företag.Men än en gång, de som har en firma skall betala bil, lokaler, bokföring, mm, mm på många färre sålda maskiner än vad en stor onlinehandlare har att tjäna på, så att det finns en prisskillnad är nog omöjligt att komma ifrån.Sen är det väl lite tillgång och efterfrågan, kanske inte är så lätt att få tag i en installatör om du handlar på nätet.